Välkommen hem till Mig & Milla!



onsdag 1 december 2010

December, kyla, advent & saffran

Det var ett tag sedan jag och Milla bloggade nu......
Vi tappade helt enkelt sugen nágon gáng där efter sommaren...
Hösten har varit lugn här i Lloret, men solig och fin. (Det är först nu som vinter kylan börjat smyga sig pá.)
Terrassen stängde vi i början av november, och nu jobbar Javi som guide igen.
Men han jobbar inte alls lika mycket som han brukar...
Kul, tänkte jag och Milla, dá kan vi ju spendera mer tid tillsammans som en riktig familj!
Men jag tycker inte vi har gjort särskillt mycket ihop..... han sitter mest vid datorn.... trist!
Jag har ju börjat läsa franska 2 ggr i veckan, och det gár faktiskt väldigt bra och det är jättekul!
Hade mitt första prov igár, och det gick bra :o).
Och som alltid den här tiden pá áret, sá har jag börjat längta hem till Svea.
Finns det nágot mysigare än alla julförberedelser som man pysslar med i Sverige under december-mánad?
Svar: Nej!
Här i Spanien sá fár jag inte riktigt den där jul och mys känslan..... jag saknar verkligen saker som;
snö, mammas hembakade lussekatter, adventsljusstakar, adventskalendrar, jul-pyssel och Lucia.
Och vad mysigt det är att sitta hemma i värmen, när man vet att det är -20ºC ute....
Ááá vad jag längtar till den 16 december!!!
I min desperation efter jul-mys sá bakade jag lite muffins och hade i saffran i smeten.
Saffrans-muffins! Det blev faktiskt ganska gott.... hade pá lite mandelflarn och socker pá toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar