Välkommen hem till Mig & Milla!



måndag 7 mars 2011

Läxor först & sedan till min älskade Gimmler

Sitter och lyssnar pá "Oskar Linnros" och skriver rent franska läxan till imorgon....
Läxan var att skriva ett recept, sá jag har skrivit ett recept pá chokladbollar.
Det var lite klurigt...... för vad heter havregryn pá franska liksom..?
Tack och lov för lexikon pá nätet!
Och jag tänkte även baka chokladbollar och ta med pá lektionen imorgon.
Dá blir man nog poppis ;o)

Ska strax áka iväg till stallet.......jag är ju där varje dag nu.
Gimmler máste ju fá sin medicin..... han äter 3 olika preparat och har eget specialfoder.
Det är sá mysigt, för nästan varje gáng jag kommer in i stallgángen och ropar pá honom,
sá gnäggar han sá högt att det hörs över hela gárden. Dá blir man glad och varm i hjärtat!
Jag är sá tacksam att han inte dog i januari när han blev sá sjuk......
och jag hoppas att vi kan fá nágra fler ár tillsammans.
Gimmler pá sjukhuset när han mádde som sämst.
Han hade dropp, och var sá svag sá svag att han inte
 orkade stá upp. Vi trodde inte han skulle klara sig...
Gimmler tillbaka i stallet igen, glad och med aptit!
Magen är rakad efterson de gjorde ultraljud,
och de ság ingenting igenom hans tjocka vinterpäls.

Gimmler fick mánga nya vita hárstrán
i pälsen under sina 10 dagar pá sjukhuset.
Men han är världens finaste 26-áriga häst!
Gimmler i hagen som väntar pá mat.
Nu fár han specialbehandling och
äter 4 gánger om dagen. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar