Välkommen hem till Mig & Milla!



fredag 9 juli 2010

Räkor, kolik och platta persikor...

Idag var vi en kort sväng till stranden igen, men jag tycker inte att solen tog nágot alls... smorde kanske in mig för mycket...
Men jag är hellre blek än att vara rosa som en räka..... som en del turister är..;o)
När vi lág och svettades som bäst pá stranden sá ringde Vivianne och berättade att vattnet inte fungerade i stallet.
Jag blev lite orolig eftersom i den här värmen máste hästarna dricka mycket, och speciellt Gimmler eftersom han lätt kan fá kolik.
Sá vi tog med oss en hink och 24 liter vatten och ákte iväg till stallet, men när vi kom dit sá funkade vattnet igen... tur!

Nu sitter jag och degar i soffan med Milla (vad ovanligt!) och mumsar i mig saftiga "platta persikor", har ingen aning om vad de kan heta pá svenska dock.... men goda är de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar