Välkommen hem till Mig & Milla!



måndag 26 april 2010

Javi är för rolig ibland....

Igár när vi var inne i Lloret sá säger Javi plötsligt stolt; Chopparbööörg!
Jaha...... säger jag och ser ut som ett levande frágetecken.... vad är chopparbööörg för nágot..?
Dá pekar Javi glatt pá en reklamskylt för den svenska cidern Kopparberg.
Efter ett gott skratt sá förklarar jag för honom hur det ska uttalas.
Men dá ser han lite bekymrad ut och frágar om jag är riktigt säker pá detta.....
Han har nämligen förklarat för en hel del folk hur man ska uttala namnet pá den här svenska cidern korrekt, det vet ju han....eftersom han har en svensk flickvän.....
Jag: -Nej Javi, det utalas inte Chopparbööörg!
Han: - Men men, kyckling utalas ju med sche-ljud. Ska k:et i kopparberg inte uttalas likadant dá?
Ha ha ha, stackarn......

1 kommentar:

  1. Ha Ha du får lära honom lite mer svenska, men det är klart att det är inte så lätt att skilja på olika stavningar med k, om i vilka lägen de ska uttalas som k och i vilka lägen de uttalas som tje. Hoppas att allt är bra med er, karam pappa

    SvaraRadera