Välkommen hem till Mig & Milla!



tisdag 13 april 2010

Tack TV4 Play!

Jag och Milla har precis kommit hem frán en riktigt láng prommenad.
Milla var hungrig som en (liten) varg, och slukade sin mat pá 3 röda sekunder...slaffs!
Nu ligger vi i soffan och bloggar och tuggar pá ben medans vi lyssnar pá GlasVegas....mysigt.

De senaste veckorna har jag haft lite problem med Milla pá prommenaderna. Ibland vägrar hon helt enkelt att gá...
Jag och Javi har provat allt möjligt känns det som, men det har bara blivit värre och värre...
Tidigare var det alltid kul att gá ut pá prommis, men pga detta har det ibland bara känts jobbigt...
Men imorse sá rákade jag hitta ett program, Hundcoachen, pá TV4 Play, och där fanns det flera avsnitt där man tog upp det här problemet.
Jag fick nágra riktigt bra tips som jag provade pá váran lángprommenad..... och det kändes bra!
Nu känner jag mig mer positiv och motiverad att fortsätta att träna med Milla...
Tack TV4 Play!!!

Igár var vi alltsá pá Ikea igen.
Javi skulle byta lite grejer som han köpte förra gángen vi var där...
Vi köpte inte sá mycket saker, utan kollade mest in grejer som vi ska köpa i framtiden, när vi ska fixa till kontoret/gästrummet.
Mer eller mindre, sá vet vi vilka möbler som ska inhandlas nu i alla fall...
Javi och jag brákade lite grann, som vi alltid gör när det gäller att ändra om här hemma.
Han tycker nämligen alltid att han har rätt om allt....... och han verkar inte fatta att det är omöjligt...
för i själva verket är det ju jag som alltid vet bäst!!! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar