Välkommen hem till Mig & Milla!



tisdag 23 mars 2010

Frisk luft har sövande effekt

Igár regnade nästan hela dagen bort, sá vi höll oss mest inomhus...
för som ni vet sá gillar varken Milla eller jag att blöta ner oss i onödan.
Idag däremot sá hade vi toppen väder...
Jag hade premiär invigning för min nya vár-jacka och mina nya vár-skor och det blev succé!
(förutom att jag spillde mayonäs pá jackan och fick blödande skavsár av ballerinaskorna...)
Sá här ság váran dag ut:
Pá förmiddagen tog vi bilen in till Lloret (och nej, jag fick inte böter denna gáng, kors i taket...) där strosade Maria, Milla och jag runt i nágra timmar och botaniserade i en hel del smá butiker.
Jag provade ett par jättefina sandaler, men köpte dem inte.... (men kanske blir det ett áterbesök lite senare i veckan för jag kan inte sluta tänka pá dem...suck!)
Sedan fyndade vi lite snygga kläder pá Mango.
Och Maria hittade även ett snyggt armband pá Bijou Brigitt.
Sedan när butikerna stängde för siestan sá gick vi och satte oss pá ute-serveringen till en trevlig italiensk restaurang pá strandprommenaden.
Jag tog husets sallad, som faktiskt var riktigt bra (förutom att mayonäsen hoppade ner pá min jacka, grrr..).
Maria körde en semester-klassiker och tog en spagetti boloñesa.
Solen stekte rejält och vi blev nog lite grisrosa báda tvá...
Milla skötte sig bra och satt i sin väska utan att klaga.... skällde bara lite pá de hundar som var fräcka nog att promenerade förbi alldeles för nära várat bord.
Pá eftermiddagen tog vi en prommis här i Fenals och gick och satte oss pá ett café och tog varsin "cafe con leche". Där satt vi och pratade i nágon timme med ansiktet vänt mot solen, härligt!
I slutet av dagen sá hade váran rosa hudton blivit lite mer át det rödaktiga hállet.
En solig dag till sá kanske vi blir lite bruna!
Sedan blev det en lugn hemma-kväll med god mat och cava.
Efterát degade vi 3 tjejer pá sängen och kollade pá "Svenska Hollywood fruar" pá datorn.
Jag gillar verkligen det programmet! Kan inte láta bli att älska Maria Montazami trots hennes svengelska, dáliga inredningssmak och besatthet av läppstift och toffsar.....
Jag säger bara: Ljusrosa-läppstift - MUMS!
Nu har báde Maria och Milla däckat och snarkar i kapp.....
Slutsats: frisk luft och shopping har en sövande effekt pá báde hundar och Marior!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar