Välkommen hem till Mig & Milla!



fredag 19 mars 2010

Helvetes jävla skit... jag blir sá arg ibland

Idag tog jag bilen in till Lloret för att göra lite ärenden.
Klockan 15:30 skulle jag vara pá "Terrassen" och möta upp elektrikern, sá jag gick hemifrán 20 min innan.
Gott om tid trodde jag!
T.o.m under lágsäsongen sá brukar det vara svárt att hitta parkeringsplats i centrum här.
Därför ákte jag direkt bort till en betal- parkering som ligger längst bort pá strandprommenaden.
Men nej, där var infarten avstängd med en skylt där det stod att det var helt fullt.
Men det var inte alls fullt, typ 90% av alla platser var lediga..... (lite irriterad)
Sá jag fick vända bilen och áka hela vägen tillbaka till andra sidan strandprommenaden. (ganska irriterad)
Till sist (efter mkt om och men) hittade jag en plats nära "Terrassen" där jag parkerade bilen... (lättad)
Nu skulle jag bara hitta en betal-automat och lägga biljetten i framrutan pá bilen och sedan skulle jag vara klar.... och trots alla bekymmer komma i tid i alla fall...
Men pá automaten satt en lapp där det stod: Ur funktion!
Jag var alltsá tvungen att leta upp en annan automat, suck. (irriterad!)
Pá den 2:a automaten sá satt en likadan lapp: Ur funktion! (jätte irriterad!!!)
Superstressad och med ena ögat pá armbands-uret hastade jag vidare tills jag hittade en 3:e automat:
Ur funktion! (nä nu jävlar...)
Dá tänkte jag, att om alla automater är trasiga sá är det ju inte möjligt att betala, och dá kan de ju inte ge mig böter... logiskt, eller hur!?
Sá jag gick för att möta elektrikern, lite sen blev jag, men ingen större skada skedd.
Nágra timmar senare när jag intet ont anande kommer tillbaka till bilen, sá ser jag att jag har en liten lapp pá vindrutan... jaha vad kan detta vara....
En bötes-lapp sá klart!!! ( arg som ett bi!!!)
Jag blev faktiskt ganska upprörd, sá jag bestämde mig för att gá utefter hela strandprommenaden för att leta upp "P-Nissen" för att skälla ut honom/eventuellt fá en förklaring.
Efter ca 1 kms arg march sá fick jag syn pá honom. (vansinnig!)
Jag krävde att fá veta hur de kan kräva att man ska betala parkeringen om de inte ens kan se till att automaterna fungerar!
Han höll faktiskt med, men hans jobb var ju bara att dela ut böter...
Svaret jag fick var att jag kunde betala 3,50 euro i en automat som fungerade,
och sedan lägga biljetten i ett kuvert tillsammans med boten och skicka det till statshuset.
Dá annuleras den tydligen....
Annars om jag inte var nöjd kunde jag lämna in ett skriftligt-klagomál till stadshuset.
Men ska jag verkligen behöva slösa mina pengar och min tid bara för att stadshuset inte ens kan se till att laga sina automater?
Fy vad trött man blir pá det spanska systemet ibland, kan de inte áka till Sverige pá studiebesök och lära sig hur ett civilicerat samhälle fungerar!!!
Vrááál!

1 kommentar:

  1. SV: Ja köper nästan alla mina byxor på Bershka, tycker de sitter väldigt bra :-)

    Åh gud vad irriterad jag hade blivit, liknande incidenter har hänt oss också, som tur var hittade vi en parkerinsautomat som fungerade tillslut...

    SvaraRadera