Välkommen hem till Mig & Milla!



torsdag 13 maj 2010

Inställd shopping!

Suck, det här är andra gángen som det är "monsun-regn" när jag ska áka in till Barcelona.
Jag hade tänkt áka i alla fall, men i sista sekund, när Javi skjutsat mig till tágstationen, sá ändrade jag mig.
Förhoppningsvis kanske jag kan áka nästa vecka istället.... men det känns som om jag inte har väder gudarna pá min sida direkt.

Sedan var jag och Javi  förbi pá postkontoret för att säga till att paketen som Mamma & Maria skickat aldrig kommit fram. (och det är inte första gángen som min post försvinner...)
Vi fick inte riktigt det bemötande som jag förväntat mig, utan de var riktigt otrevliga mot mig.
Orkar inte gá in pá nágra detaljer..... men det slutade med att jag gick grátande därifrán...
Jag skulle vilja skicka iväg allihop pá charm-skola, spanjorer är verkligen inte "service minded"....

Eftermiddagen blev lite bättre.
Javi, Milla och jag ákte till omrádet "La Riera" och át en riktig brak-lunch.
Först sa de att vi inte fick sitta inne pá restaurangen med Milla, sá vi satte oss pá uteterrassen.
Men sedan när vi började beställa, och de ság att vi tänkte äta ganska dyra saker sá fick vi plötsligt
flytta in.....hmm!?
Vi drack cava och át hummer och en massa andra skaldjur till förrätt,
och sedan át Javi bläckfisk och jag marulk. Det var de godaste skaldjur jag ätit i hela mitt liv!
Sedan ákte vi hem och sov en flera timmar láng siesta..... härligt.
Sá även om dagen började ganska dáligt, sá slutade den dessto bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar