Välkommen hem till Mig & Milla!



torsdag 6 maj 2010

Vad folk är ouppfostrade...

Här i Fenals sá är det jätte mánga som har hund.
Det trákiga är att mánga hundägare här inte tar ansvar för sina hundar.
De har dem lösa, utan att ha nágon som helst kontroll över hunden.
Jag har flera gánger varit med om att stora hundar har kommit springande mot mig och Milla, inte pá ett "jag vill leka sätt" utan pá ett hotfullt sätt, och ägaren bryr sig knappt. Jag vill helst inte ta upp och "rädda" Milla för ofta, eftersom jag inte vill vara för överbeskyddande, men ibland sá blir man ju rädd!
Och säger man nágot sá fár man oftast svaret tillbaka att:
"Lugn, min hund är snäll han gör inget".
Det är ju jäkligt lätt att säga, när det är de som har den stora hunden, men skulle den bita sá kan ju min lilla chihuahua faktiskt dö! Jävligt dálig stil helt enkelt!
         
En annan sak som jag stör mig pá är hundägare som inte plockar upp bajset efter sina hundar.
Det är sá äckligt att se stora korvar som ligger i gräset eller mitt pá trottoaren.
Och hur roligt är det när man rákar trampa i det...
Jag gár aldrig hemifrán utan pásar, och plockar alltid upp efter Milla.
Jag förstár att folk här i omrádet har tröttnat pá alla lösspringande hundar och allt hundbajs som ligger överallt, det har jag ocksá! Men det känns trákigt när de drar alla hundägare över en kam. Jag har ibland fátt utskällningar av sura tanter som gnällt över allt bajs, men dá har jag faktiskt skällt tillbaka, och visat upp alla mina bajspásar som jag alltid har i jackfickan.
Jag är ju faktiskt en hundägare som tar mitt ansvar pá allvar!
Misstänker att sána här problem är mindre vanliga i Sverige, eftersom folk verkar ha lite mer hyffs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar